
10 Mar Zasady funkcjonowania Medinet
Z uwagi na duże ryzyko zarażenia koronawirusem, od dnia 10 marca 2020 r.
Przychodnia Medinet wprowadziła restrykcyjne środki zapobiegawcze.
1. Wizyty lekarskie – teleporady
Obecnie rejestrujemy Pacjentów wyłącznie na teleporady lekarskie.
Na czym polega teleporada?
1. Pacjent dzwoniąc do przychodni Medinet przechodzi przez wstępny wywiad medyczny
2. pacjent zostaje zarejestrowany na teleporadę
3. o wyznaczonej porze (w przybliżeniu) do pacjenta dzwoni lekarz
4. w trakcie rozmowy telefonicznej lekarz przeprowadza z pacjentem wywiad i
przekazuje zalecenia, a jeśli jest to konieczne wystawia:
– receptę
– zwolnienie
– opiekę nad dzieckiem
– skierowanie do specjalisty (chwilowo tylko jeśli jest to koniczne)
5. Jeżeli lekarz zdecyduje, że wizyta w poradni jest niezbędna, pacjent umówiony zostanie na konkretną godzinę. Aby wejść do przychodni należy skorzystać z dzwonka przy furtce. Przed wejściem do przychodni każdemu pacjentowi zmierzona zostanie temperatura.
KONTAKT TELEFONICZNY
Tel. 61 640 00 40
Tel. 61 640 21 21
Tel. 61 640 21 23
Obecnie obsługujemy 5 lini telefonicznych
i dokładamy wszelkich starań, aby odbierać
jak największą liczbę połączeń, w jak najkrótszym czasie.
Jeżeli jednak nie możesz się dodzwonić, napisz mail z prośbą o kontakt
2. Recepty na leki przyjmowane na stałe
Recepty możemy zamawiać na sześć sposobów:
1. przez internet na stronie www.medinet.info.pl w zakładce “Zamów receptę”
Jest to najszybszy sposób otrzymania kodu recepty, za pomocą którego możemy zrealizować ją w aptece. W chwili w której lekarz wystawi receptę, pacjent otrzymuje powiadomienie z kodem recepty. Zachęcamy do korzystania z tej właśnie formy zamawiania recept – pozwólmy dodzwonić się do przychodni tym chorym, którzy muszą skorzystać z porady lekarskiej!
2. Drogą mailową na adres: przychodniamedinet@gmail.com. Kod recepty zostanie przesłany sms’em na numer telefonu, który mamy w naszym systemie lub mailem zwrotnym.
3. pozostawiając kartkę z zamówieniem na leki w skrzynce pocztowej
4. przez aplikację VisiMed
5. przez Internetowe Konto Pacjenta (IKP) na stronie www.pacjent.gov.pl
6. telefonicznie – ta forma składania zamówień na recepty powinna być zarezerwowana głównie dla osób starszych
UWAGA: bez względu na formę składania zamówienia – pacjent otrzymuje wiadomość SMS z kodem recepty, za pomocą którego możemy zrealizować ją w aptece.
3. Skierowania, wnioski itp.
Lekarza specjalisty i na badania diagnostyczne:
Skierowania do lekarza specjalisty i na badania diagnostyczne wystawiane są podczas teleporady.
Jeżeli otrzymałeś skierowanie na rtg – obecnie możesz je wykonać w starym budynku szpitala w godzinach 8:00 – 15:00.
Skierowań na RTG i badanie krwi nie trzeba odbierać osobiście o ile mają być zrealizowane w szpitalu / laboratorium przychodni Medinet.
4. Szczepienia i bilanse
Zgodnie z komunikatem Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego
Zgodnie z komunikatem Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego z dnia 17.04.2020, oraz zaleceń krajowych konsultantów w dziedzinach epidemiologii oraz pediatrii od dnia 21.04.2020 wznawiamy realizację szczepień ochronnych wg. programu szczepień ochronnych, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa przeciwepidemicznego.
Po wyznaczeniu terminu szczepienia, dzień przed wizytą szczepienną przeprowadzona zostanie telekonsultacja z lekarzem, podczas której zebrany zostanie wywiad epidemiologiczny oraz standardowy wywiad dotyczący zdrowia dziecka.
W dalszym ciągu zawieszone pozostają bilanse zdrowia dziecka. Będziemy kontaktować się z Państwem w późniejszym czasie, w celu wyznaczenia nowego terminu wizyty.
Karta wstępnej kwalifikacji do szczepienia
5. Deklaracja wyboru lekarza
Wyboru lekarza
Wznawiamy możliwość składania deklaracji wyboru lekarza. Wszystkie niezbędne do wypełnienia deklaracji dane podawane są przez pacjenta podczas rozmowy telefonicznej z asystentką medyczną. W celu dopełnienia procedury, pacjent zostanie poproszony o osobiste przyjście do przychodni z dowodem osobistym i po weryfikacji wszystkich informacji, o podpisanie deklaracji. Od tej chwili pacjent może korzystać z porad lekarskich.
Do wszystkich pacjentów apelujemy o przestrzeganie wprowadzanych procedur i nieprzychodzenie do poradni bez wcześniejszego kontaktu telefonicznego. Pozwoli to ograniczyć ryzyko zarażenia, ale i rozprzestrzeniania się koronawirusa.