Medinet | KORONAWIRUS – WAŻNE INFORMACJE
2901
page-template-default,page,page-id-2901,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive

KORONAWIRUS – WAŻNE INFORMACJE

Z uwagi na duże ryzyko zarażenia koronawirusem, od dnia 10 marca 2020 r.
Przychodnia Medinet wprowadziła restrykcyjne środki zapobiegawcze.

1. Wizyty lekarskie – teleporady

Obecnie rejestrujemy Pacjentów wyłącznie na teleporady lekarskie.

 

Na czym polega teleporada?

1. Pacjent dzwoniąc do przychodni Medinet przechodzi przez wstępny wywiad medyczny

2. pacjent zostaje zarejestrowany na teleporadę

3. o wyznaczonej porze (w przybliżeniu) do pacjenta dzwoni lekarz

4. w trakcie rozmowy telefonicznej lekarz przeprowadza z pacjentem wywiad i
przekazuje zalecenia, a jeśli jest to konieczne wystawia:

      receptę
     – zwolnienie
     – opiekę nad dzieckiem
     – skierowanie do specjalisty (chwilowo tylko jeśli jest to koniczne)

5. Jeżeli lekarz zdecyduje, że wizyta w poradni jest niezbędna, pacjent umówiony zostanie na konkretną godzinę. Aby wejść do przychodni należy skorzystać z dzwonka przy furtce. Przed wejściem do przychodni każdemu pacjentowi zmierzona zostanie temperatura.

KONTAKT TELEFONICZNY

Tel. 61 640 00 40

Tel. 61 640 21 21

Tel. 61 640 21 23

 

Obecnie obsługujemy 5 lini telefonicznych
i dokładamy wszelkich starań, aby odbierać
jak największą liczbę połączeń, w jak najkrótszym czasie.
Jeżeli jednak 
nie możesz się dodzwonić, napisz mail z prośbą o kontakt

 

KONTAKT MAILOWY

przychodniamedinet@gmail.com

 

 

2. Recepty na leki przyjmowane na stałe

 

Recepty możemy zamawiać na pięć sposobów:

1. przez internet na stronie www.medinet.info.pl w zakładce “Zamów receptę”
Jest to najszybszy sposób otrzymania kodu recepty, za pomocą którego możemy zrealizować ją w aptece. W chwili w której lekarz wystawi receptę, pacjent otrzymuje powiadomienie z kodem recepty. Zachęcamy do korzystania z tej właśnie formy zamawiania recept – pozwólmy dodzwonić się do przychodni tym chorym, którzy muszą skorzystać z porady lekarskiej!

2. drogą mailową na adres: przychodniamedinet@gmail.com. Kod recepty zostanie przesłany sms’em na numer telefonu, który mamy w naszym systemie lub mailem zwrotnym.

3. przez aplikację VisiMed

4. przez Internetowe Konto Pacjenta (IKP) na stronie www.pacjent.gov.pl

5. telefonicznie – aktualnie ta forma składania zamówień na recepty powinna być zarezerwowana głównie dla osób starszych


Ponawiamy prośbę o składanie zamówień na recepty za pośrednictwem czterech pierwszych kanałów – nie blokujmy lini telefonicznych osobom, które muszą skorzystać z porady lekarskiej lub nie mają możliwości złożenia zamówienia przez Intenet.

 

3. Skierowania, wnioski itp.

 

Skierowania do lekarza specjalisty i na badania diagnostyczne wystawiane są podczas teleporady lecz tylko w sytuacji, gdy lekarz uzna to za absolutnie koniczne.
Jeżeli otrzymałeś skierowanie na rtg – obecnie możesz je wykonać w starym budynku szpitala w godzinach 8:00 – 15:00. 

Z uwagi na bardzo dużą liczbę udzielanych teleporad i zmienione priorytety chwilowo nie przyjmujemy wniosków sanatoryjnych, na komisję itp.

 

 

4. Szczepienia i bilanse

Zgodnie z komunikatem Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego z dnia 17.04.2020, oraz zaleceń krajowych konsultantów w dziedzinach epidemiologii oraz pediatrii od dnia 21.04.2020 wznawiamy realizację szczepień ochronnych wg. programu szczepień ochronnych, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa przeciwepidemicznego.

 

Po wyznaczeniu terminu szczepienia, dzień przed wizytą szczepienną przeprowadzona zostanie telekonsultacja z lekarzem, podczas której zebrany zostanie wywiad epidemiologiczny oraz standardowy wywiad dotyczący zdrowia dziecka.

 

W dalszym ciągu zawieszone pozostają bilanse zdrowia dziecka. Będziemy kontaktować się z Państwem w późniejszym czasie, w celu wyznaczenia nowego terminu wizyty.

 

5. Deklaracja wyboru lekarza

 

Wznawiamy możliwość składania deklaracji wyboru lekarza. Wszystkie niezbędne do wypełnienia deklaracji dane podawane są przez pacjenta podczas rozmowy telefonicznej z asystentką medyczną. W celu dopełnienia procedury, pacjent zostanie poproszony o osobiste przyjście do przychodni z dowodem osobistym i po weryfikacji wszystkich informacji, o podpisanie deklaracji. Od tej chwili pacjent może korzystać z porad lekarskich.

 

 

 

Do wszystkich pacjentów apelujemy o przestrzeganie wprowadzanych procedur i nieprzychodzenie do poradni bez wcześniejszego kontaktu telefonicznego. Pozwoli to ograniczyć ryzyko zarażenia, ale i rozprzestrzeniania się koronawirusa.
Nie pozwólmy, aby powtórzył się scenariusz włoski!
Chrońmy siebie i innych!

 

Apelujemy o cierpliwość i wzajemny szacunek – jesteśmy dla Państwa
i robimy co w naszej mocy, aby sprostać Państwa oczekiwaniom w tej wyjątkowej sytuacji, jednocześnie dbając o Państwa bezpieczeństwo.

Podstawowe środki ochronne przeciwko koronawirusowi wywołującemu chorobę COVID-19.

ZALECENIA

Często myj ręce

Często myj ręce używając mydła i wody, a jeśli nie masz do nich dostępu, używaj płynów/żeli na bazie alkoholu (min. 60%).

Dlaczego? Mycie rąk ww. metodami zabija wirusa, jeśli znajduje się on na rękach.

 

 

Stosuj odpowiednie zasady ochrony podczas kaszlu i kichania

Podczas kaszlu i kichania zakryj usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – natychmiast wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza i umyj ręce używając mydła i wody, a jeśli nie masz do nich dostępu – płynów/żeli na bazie alkoholu (min. 60%).

Dlaczego? Zakrycie ust i nosa podczas kaszlu i kichania zapobiega rozprzestrzenianiu się zarazków i wirusów. Jeśli kichasz lub kaszlesz w dłonie, możesz zanieczyścić przedmioty lub dotykane osoby.

 

 

Zachowaj bezpieczną odległość

Zachowaj co najmniej 2 metrów odległości między sobą a innymi ludźmi, szczególnie tymi, którzy kaszlą, kichają i mają gorączkę.

Dlaczego? Gdy ktoś zarażony wirusem powodującym chorobę układu oddechowego, taką jak COVID-19, kaszle lub kicha, wydala pod ciśnieniem małe kropelki śliny i śluzu zawierające wirusa. Jeśli jesteś zbyt blisko, istnieje ryzyko, że możesz wdychać wirusa.

Unikaj dotykania oczu, nosa i ust

Dlaczego? Dłonie dotykają wielu powierzchni, które mogą być skażone wirusem. Jeśli dotkniesz oczu, nosa lub ust zanieczyszczonymi rękami, możesz przenieść wirusa z powierzchni na siebie.

Jeśli masz gorączkę, kaszel, trudności w oddychaniu, zasięgnij pomocy medycznej

Jeśli masz gorączkę, kaszel, trudności w oddychaniu, zasięgnij pomocy medycznej zgodnie z informacją zamieszczoną na stronie tutaj.

Dlaczego? Objawy ze strony układu oddechowego z towarzyszącą gorączką mogą mieć wiele przyczyn np. wirusową (wirusy grypy, adenowirusy, rynowirusy, koronawirusy) czy bakteryjną (pałeczka Haemophilus influenzaea, pałeczka krztuśca, chlamydia, mykoplazama).

Chroń siebie i innych przed zachorowaniem

Zachęcamy do zapoznania się informacjami zamieszczanymi na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Sanitarnego.